Image
Top
Navigation
28 באפריל 2015

3 נקודות על … התחדשות

פוסט #11 התחדשות

כבר הקדשתי פוסט אחד לאביב אבל הוא היה בכיוון יותר פרחוני. משום שהאביב בעיצומו ואם לשפוט לפי הימים האחרונים, החורף עצמו, לא לגמרי נגמר. אני מרשה לעצמי עוד פוסט אחד. הפעם זווית קצת שונה.

אני אוהבת את האביב, אני חוגגת יומלדת באביב ולכן הוא החג שלי. האביב תמיד מסמל עבורי התחלה חדשה, ההתחדשות והתחדשות היא דבר נפלא. יש המפרשים התחדשות, כהיפרדות מהישן ורכישה של חדש, אך לדעתי זה ממש לא כך. כמישהי שמתקשה להיפרד מדברים ישנים אני אני רואה בהתחדשות כפתרון מעולה. כי במקום לזרוק, פשוט מחדשים.  לפניכם פוסט שימושי ביותר, שלוש נקודות על דרכים לחדש.

שימוש בטקסטיל

טקסטיל הוא אמצעי נפלא להעניק מראה חדש לפרטי ריהוט בעיקר לכאלה שכללו טקסטיל בעבר, אך לא רק. רובנו מכירים את האופציה לריפוד מחדש. וריפוד חדש, מעבר להיות כזה, משנה את המראה של הרהיט. כמובן שלריפוד רהיטים גדולים כמו ספות, מומלץ לגשת לרפד ולתת לו לבצע את העבודה. בשאר אפשר גם לבד.

אז הנה לפניכם כמה טיפים לשימוש בטקסטיל לריפוד מחדש או בכלל

  • הכל תלוי בבחירה נכונה של הבד. בד ריפוד יהיה אריג עבה בד יחסית. עדיף לבחור בד סינתטי כזה שאינו מתקמט. אם אתם רוצים בדוק זאת ישנה דרך פשוט לכך. קחו את הבד בידכם וקמטו אותו. החזיק אותו כך למשך כדקה. אם, לאחר ששחררתם, נשארים בו קמטים שאינם נעלמים במתיחה קלה. זה לא הבד בשבילכם.
  • בחירת הדוגמה– כאן אמנם זה עניין של טעם. אך אל תפחדו משילובים נועזים. נצלו את ההזדמנות להכניס צבעים ודוגמאות חדשים לחייכם. אם אתם מעוניינים שהבד החדש יתאים לצבעי חלל השתמשו במדריך בפוסט שפרסמתי על צבע.
  • כמות הבד תהיה 25% יותר מהשטח אותו תרצו לרפד.
  • בכל ריפוד מחדש בין אם זה של כיסא שכבר יש עליו ריפוד או כזה שהחלטתם להוסיף לו כזה השתמשו ביריעות אקרילן או ספוג דק (1.5 ס"מ) שירכו את המושב ויוסיפו למתיחה של הריפוד החדש.
  • ספוג
  • לא חייבים לדעת להפעיל מכונת תפירה, לא כל ריפוד מחדש מחייב ידיעה בהפעלת מכונת תפירה. יורה סיכות משרדי יעשה את העבודה.
  • שרפרף 2
unnamed (5)

שרפרף עץ ישן שריפדתי וצבעתי

בדים המתאימים לריפוד ניתן לרכוש כמעט בכל חנות בדים גדולה. רחוב נחלת בנימין בתל אביב וסביבותיו הוא גם עדן לכך. אחת החנויות המקסימות במתחם היא החנות Dando  שמתמחה בטקסטיל אופנתי ומייבאת בדים מקסימים לעיצוב הבית.  חנות נוספת היא בדולינה ברישפון המייבאת ומוכרת בדים לעיצוב, ניתן לרכוש בה בדים ומוצרי בדים שהם מכינים  וגם להיעזר בשירותי הריפוד וחידוש הכורסאות שלהם.

שימוש בצבע

ואפשר גם לצבוע ….

כבר אמרתי בעבר שצבע מחולל פלאות בכל מה שקשור בהתחדשות. שינוי צבע יכול להיות שינוי באמצעות צביעה אך לא רק.  בדוגמה הבאה מטבח בדירה ששופצה בתקציב נמוך, בעיצובה של  המעצבת המוכשרת אורלי דקטר, שכל מה שנעשה בו הוא החלפת החזיתות ושינוי הצבע של הקיר בחזיתו ליצירת דרמה. אין ספק שהתוצאה מרחיקת לכת.

IMG_3547

לפני…

_MG_3073

אחרי !

דוגמה נוספת היא לדלת דירתי, שהייתה דלת "פלדלת" רגילה, אשר נצבעה בצבע כחלחל אפור.

unnamed

טיפים חשובים לצביעת דלת:

  1. אין צורך להשתמש בצבע מתכת. הצביעה היא למעשה של ציפוי הדלת שעשוי פלסטיק. צבע פוליאור (טמבור) או אוניאור (נירלט) על בסיס מים מעולה לעבודה.
  2. לפני הצביעה יש לנקות את הדלת מאבק ולכלוך, ולהגן על חלקי המתכת והגומייה בנייר דבק.
  3. יש לצבוע את הדלת בשתי שכבות של צבע בסיס מקשר. (בקשו בטמבוריה)
  4. יש ליישם שתי שכבות צבעה באמצעות גלגלת ספוג עדינה, השאירו את הדלת פתוחה עד ליבוש מלא של הצבע.
  5. אם בציפוי היו חורים משלט ישן, יש סיכוי שייווצרו בליטות ובועות בעוד הצבע לא יבש,הן ייעלמו בייבוש מלא.

צביעת רהיטים

אחת הסיבות שאני מחבבת את "איקאה" היא משום שהם פשוטים ונורא קל לחדש או לשנות אותם בעזרת צבע ללא חשש שנזרוק רהיט יקר לפח. זה נכון בעיקר לרהיטי עץ האורן של החברה.

אז הנה כמה דוגמאות לכך : דוגמה ראשונה לקוחה מהאתר עצמו של איקאה

ikea-ps-chest-with-drawers-door__0140553_PE300539_S4

שידת מגירות מעץ אורן. לפני…

5fc66302db29fd868b76fa905b90636e

אחרי…

 לצבוע רהיט אורן זה דיי פשוט :

  1. דאגו שהרהיט יהיה נקי מלכלוך ואבק. אם הוא מצופה בלקה, שייפו אותו וחשפו את העץ המקורי.
  2. אם תרצו מראה מיושן כזה המתקלף בפינות. שפשו נר על פינות הרהיט, השעווה תמנע מהצבע להיאחז בעץ בנקודות אלו.
  3. צבעו את הרהיט עם מברשת שיער. מומלץ לקנות סט עם שלוש מברשות בגדלים שונים לשימוש במקומות שונים.
  4. השתמשו בצבע "פוליאור" או "אוניאור" על בסיס. בחרו בגימור מט משי. צבע כזה הנראה כמוצבע שמן אך הוא אינו על בסיס שמן כך שבהוא אינו מדולל בטרפנטין אלא במים , מה שמאוד מקל על השימוש בו .
  5. צבעו  לפחות שתי שכבות לפי הצורך, עשו שכבות דקות על מנת למנוע נזילות של עודפי הצבע. השתדלו להניע את המברשת כיוון אחיד, והמתינו לייבוש הצבע בין שכבה לשכבה.
  6. לאחר שהצבע יבש לגמרי, השתמשו בנייר שיוף עדין ושייפו את פינות הרהיט ,היכן ששפשפתם עם את הנר. הצבע יתקלף בקלות מפינות אלה וישווה לרהיט מראה ישן.

והנה כסא איקאה ששיפצת בעצמי : (וסליחה על איכות הצילום)

כיסא

שימוש מחדש

לשימוש מחדש בריהוט ואביזרים יש רק חוק אחד  : היו יצירתיים. אספתי כמהדוגמאות מקסימות לשימוש מחדש של חפצים ורהיטים עוד דוגמאות ניתן למצוא באלבום Re-use c ב-pinterest שלי.

055f954f055570b341d954436552eb86

פינת ישיבה מעגלת סופר

enhanced-buzz-6315-1351281941-8

שידת כניסה מארגזי ירקות

והנה דוגמה מהבלוג המקסים apartment therapy

enhanced-buzz-2987-1351285130-2

ספה שהיא אמבטיה ישנה

429227_10150519343771561_253021991560_9348546_462527015_n

כיסאות מוזיקליים 🙂

ולסיום סיומת,המלצה, בחיפושיי אחרי דוגמאות לשימוש חוזר נתקלתי בחנות המקסימה הזו ב-Etsy משם לקוח הדבר המשובב הבא … שימוש גאוני למסכי ה-CRT הישנים. תודו שבלי החתול זה לא גאוני.

il_570xN.319073870

Submit a Comment

Posted By

Categories

כללי

UA-57426102-1